lördag 9 oktober 2010

Att få vara med om att röja väg.

Min uppgift som förebedjare är att vara med och röja väg för det som ska komma. Jag går nu nere i Fuengirola och känner smaken av en kommande tid av beröring från Gud,  ja den är redan här men kommer att blomstra ut stort.

Just nu är jag ordförande i Turistkyrkan i Fuengirola, en position jag inte sökt. Min viktigaste uppgift som ordförande är att inte stå i vägen för det den helige Ande vill leda in församlingen i, det som jag som förebedjare varit med om att bereda väg för.

Jag upplever i mitt inre att när den stora blomstringen på denna ort kommer, då är det inte jag som är ledare utan då har andra tagit över. Så är det att vara i Guds verksamhet. Många pastorer, missionärer och andra kristna kan vittna om detta. Men kan man i tro känna smaken av det Gud kommer att göra då är det inte tungt att vara med om att röja för ny väg.

Under sommaren har min egen kallelse framöver klarnat betydligt. Det känns gott att gå i förberedda vägar. Jag återkommer om detta när tiden är mogen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar