måndag 18 oktober 2010

Elida har landat

I går kväll hade vi besök av teamet från Elida här i Turistkyrkan. Inspirerande gäng. Jag talade med en av medlemmarna om hur hon ser på sin kallelse.

Då kunde jag dela med mig av min erfarenhet, att sedan jag mött Herren har livet börjat. Det jag tidigare hade av yrkesmässig och finansiell framgång väger lätt mot det liv jag nu lever. Hon hade gjort samma val tidigt i sitt liv och jag önskade henne styrka att stanna kvar i detta att göra det Herren leder henne till.

Många intressenter kan trycka på och tala om vilka val som är förståndigast men den helige Ande vet bättre än så.

En bönekompis gav Berit och mig en sten från stranden, slipad av vågorna, med bibelordet Johannes 2:5. "Gör vad han än säger till er."
Jag har ett antal tankar, visioner, som pockar på. Det skall bli spännande att se hur de blir verklighet. Under behövs för att de ska bli verklighet. Livet med Herren är spännande.


Ser du mig som naiv så får det vara så. De "kloka" begränsar livet i sin "klokhet". Livet är spännande och fullt av möjligheter säger en gubbe som snart fyller sextioåtta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar