fredag 1 oktober 2010

Guds springpojke

Det har dröjt en tid innan detta inlägg. Är i omställningsfasen mellan Sverige och Spanien. Har träffat många människor de senaste veckorna och det har utvecklat sig till intressanta möten.

Jag var på en konferens om Burundi inom kristna handelskammaren ICCC. Det visade sig att min uppgift i detta var att få med mig min vän Göran till konferensen. Jag lyssnade lagom intresserat men inte mer, men om inte jag anmält mig och ringt upp Göran så hade inte han varit på plats och det var viktigt att han var där. Jag kände mig manad att både att anmäla mig till konferensen och att ringa Göran.

OK, vi hade spännande samtal på väg till och från konferensen Göran och jag.

Men så har det varit de senaste veckorna. Möten som visar sig vara ledda och som har betydelse. Allt ifrån vän-möten till bönesamlingar.

Under mitt återkomst-år till tro, 1994, prövades vid flera tillfällen min villighet att lyda in i minsta detalj och detta är något jag har önskat vara kvar i och fortfarande önskar vara kvar i. Detta förhållningssätt ger ett spännande liv.


Återkommer i bloggen när jag är på plats i Spanien.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar