måndag 31 maj 2010

En hjälte har gått hem

Trots smärtorna en leende Paul i sjuksängen.

 Ett besked ändrade alla tankar om vad jag ville skriva i dag.

Det finns människor som man är glad att man fick förmånen att träffa. Vännen Paul var en sådan människa. Efter en lång tid av lidande har han nu fått möta sin frälsare. Hela denna tid utstrålande han den glädje och den frid han hade i sin relation med Gud och med sin hustru Birgit. Han var som en bild av kärleken och människor som mötte honom minns detta. Nere i Fuengirola var han i centrum för församlingens omsorg. Vi minns honom alla med glädje.

 "Fader, jag vill att där jag är, där skall också de som du har gett mig vara med mig, så att de får se min härlighet som du har gett mig, eftersom du har älskat mig innan världens grund var lagd. Rättfärdige Fader, världen har inte lärt känna dig, men jag känner dig, och de vet att du har sänt mig.  Jag har gjort ditt namn känt för dem, och jag skall göra det känt, för att den kärlek som du har älskat mig med skall vara i dem och jag i dem." Johannes Evangelium 17:e kapitlet från vers 24.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar