tisdag 25 maj 2010

Om ni kristna visste

"Om ni kristna visste vilken mäktig Jesus ni har då skulle ni vara i bön jämt". Orden kom i ett samtal som min fru och jag hade med två yngre tjejer. De tillskrivs en person som sysslade med ockulta saker.

Om det är ett äkta citat eller inte saknar för mig betydelse, orden klingar i mig när jag vaknar nu på morgonen. Jag har tillräckligt med egen erfarenhet för att veta att det är sant och åter igen känner jag att det är just där jag vill vara, i bön, i relation med min frälsare. Och det är viktigt att jag är där eftersom Gud gjort sig beroende av dig och mig för sin fortsatta frälsningsplan. Inte för att vi ska ta över och i egen kraft "frälsa människor" för det kan vi inte. Möjligen förvirra deras liv. Nej, men det finns en gudsrelation som är fylld av den helige Andes kraft och som övervinner världen. Där vill jag vara. I en sådan relation.

Jag inte bara vill. Jag längtar. Det är som mästaren säger: Kom låt mig göra dig till en stadig pelare i min församling. Då bryr jag mig inte om att jag är en sextiosjuårig gubbe med den största delen av livet bakom mig. Jag är kallad till ett rikt liv här och nu.

När jag skrivit detta bad jag och bönen formades till att Herren ska låta de människor som behöver det finna denna sida. Och "bonehuset.se". Denna sida ska ledas till att möta verkliga behov. Jag kapitulerar inför Guds kraft. I cybervärlden, i den reella världen, i himmel och över allt. Han är Herren Messias den utvalde. Början och slutet. Evigheten. Tillkomme ditt rike..... ber vi vi den bön Herren lärde oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar