lördag 13 april 2013

Kyla ute, värme inne

Passerar bron till Sverige. Landet som ska beröras av en
 väckelse. Från syd till norr, från väst till öst.
Att under mars månad förflytta sig med bil genom Europa i riktning från syd till norr brukar vara en upplevelse av spirande grönska, den nya våren på gång.

I år var det snarare att undvika områden med snöfall och allt för hala vägbanor.

Men våren är på gång!

I Fuengirola var mars månad kall och stora delar av församlingen drabbades av förkylning med hosta. I gudstjänsterna upplevde vi dock mycket värme och en stark gudsnärvaro. Gudstjänsterna min sista helg i Fuengirola denna vår upplevde jag som segerfanfarer från himmelen. Att lägga alla prövningar vid korsets fot och jublande ta emot den kraft som strömmar från Golgata, det är stort, och så blev det för mig.

Väl hemma ringer en vän och berättar om hur ett böneinitiativ i hans hemförsamling fått stor respons. Mellan 20-40 personer träffas regelbundet för att be för den stad han bor i, en viktig stad i vår andliga geografi. Sedan många år bär han på en vision om en bönemanifestation och nu verkar den vara på gång. Vi får se när Herrens tid är. Jag gläds.

Tänker på den vision jag fick under bön och som jag tidigare berättat om. Den mörka dalen med många små eldar som lyser svagt på håll. Varje eld representerar människor, mindre grupper som längtar efter Guds ingripande till ett förändrat andligt landskap. Människor som prövas i sin uthållighet, ibland till att bli martyrer. Det finns ett helighetens ljus kring dessa eldar och de ska sammanföras till att bli en stark väckelsens eld. Detta är på gång nu mitt i det sekulära Europa.

I min förbönstjänst ingår att resa till olika platser för att be, platser ditt den helige Ande leder mig. Nu har jag fått tillgång till en husvagn för mina böneresor. Den tanken har jag haft länge, nu är den på plats. Det ska bli spännande att se vad som händer framöver.

Gud välsigne dig. Ta tid för bibelläsning och bön. Tro på seger i våra nationer!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar