onsdag 24 april 2013

Enhet i anden

Bilden visar planen framför Stockholms stadshus
med Riddarholmskyrkan i bakgrunden.
Väckelse över Stockholm!
Pastor Merzek Botros inbjöd på nätet till bön för två biskopar i Syrien som rövats bort i fångenskap. Jag ville vara med i den bönen och anslöt till ett bönemöte i Centrumkyrkan i Sundbyberg.

Så vitt jag förstår var all bön på arabiska och jag förstod inte ett ord. Men i anden var vi ett. Det var mycket påtagligt.

Jag har en god vän med som samarbetat med kristna som tvingats fly från mellan-östern och då har jag fått höra berättelser om människor med ofattbart mod.

Vilka levnadsöden som fanns bland mina vänner i bönegemenskapen vet jag inte, men att Herren var närvarande det var påtagligt.

Medan jag bad kom det tydligt. "Du har kommit för att vara delaktig i bön för stora behov, men du ska själv få ta emot en gåva, en överraskning." Vad detta handlar om blir spännande att se.

Jag förstår att bönelivet i denna arabisk-talande grupp betyder mycket för Centrumkyrkan. På samma vis betyder många invandrargrupper mycket i de kyrkor där de funnit sitt hem.

Nu, dagen efter bönen, är jag fortfarande fylld av den helige Ande så att det känns rent fysiskt.

PS Nu på morgonen meddelas att biskoparna är frisläppta. Tack gode Gud! DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar