tisdag 2 november 2010

Jag har dröjt några dagar

Varför dröjer jag? Inte på grund av bristande kontakt med Herren. Är just nu inne i en mycket intensiv fas av bön och närhet. Upplever starka tilltal som jag tills vidare behåller för mig själv. I Turistkyrkan upplever vi en stark Gudsnärvaro. Det verkar inte spela någon roll vem, hur och när och vilken typ av aktivitet vi har. Gudsnärvaron är stark.

Flera av de som nu reser hem efter en månad här har uttryckt detta: Varför får vi inte vara med om detta hemma i våra hemländer? Visst vi har en verksamhet som den äldre generationen känner igen sig i men det räcker inte bara med detta. Nej det är något mer.

Vår uppgift har varit att få vara en blandning mellan oas och kraftkälla. Vad vi nu ber om är förmåga att mer betjäna den nordiska kolonin här nere på solkusten. Mycket sker men jag tror nya vägar ska öppnas.

Vi ser Alpha kurser som viktiga i det sammanhanget. En kurs pågår nu och fortsättning kommer.

Gud välsigne dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar