tisdag 16 november 2010

För salig för att skriva?

Under en tid har jag varit i bön på ett speciellt vis. Detta tillsammans med att jag förberett och hållit föredrag i Alpha har gjort mig salig så att jag studsar fram ;)

Detta med vad den helige Ande gör i enskilda människors liv. Så där riktigt nära och personligt är något berör mig djup, faktiskt till tårar. Numera får män erkänna att de gråter.

I lördags var jag en av Alpha-talarna och jag höll ett Alpha-fördrag om hur den heliga Ande verkar och om deltagarna blev lika välsignade som jag själv blev av vår Alpha-dag, så är de att gratulera. Som alltid går det att lita på ATT den helige Ande verkar.

På söndagen hade vi en gudstjänst där vi efteråt kunde se att den helige Ande lagt varje liten detalj till rätta. Vår tidigare pastor Kjell Ohldieck talade med stor kraft och inspiration. Kjell har numera en tjänst där förkunnelsen står helt i centrum. Hans hemförsamling stödjer att han kan resa till olika församlingar och tala och detta är hans kallelse. Tänk om fler församlingar var så lyhörda för vad Gud vill. Vi får inte vara fyrkantiga i hur tjänster ska se ut. Vi ska omsluta hela Guds verk. Vår lilla del läggs in i Guds helhet.

Jag har upplevt att Kjell även ska tala i Sverige med början i västra Sverige. Vilken församling öppnar först?

Den bönevision som formades i mig under Stanley Sjöbergs besök i våras blir allt starkare. Böneteam för Europa - från Gibraltar till Nordkapp.

1 kommentar:

  1. Hej Börje.
    Roligt att läsa dina om dina tankar och få ta del av din syn på livet. Mina egna samtal med Gud begränsar sig till det vi skulle kunna kalla aftonbön men även i den känner jag en stor kraft.

    Allt gott! / L

    SvaraRadera