måndag 5 juli 2010

Ännu en kväll på hamnplan

Vi träffas Peter, Allan och jag strax efter fem för att lasta in ljudutrustningen i bagarbilen. Sedan far vi ner till hamnplanen. Där har publiken redan börjat samlas. Peter som är en lokal kändis är noga med att hälsa på alla. Det är tungt för "en gamling" att monterar ljudutrustning. Allt klart och Janne dyker upp. Torsten är bortrest men har sänt svärsonen så vi blir fem som sjunger. Vi övar inte före. All koncentration ligger på att följa Peter som kompar på gitarr och sjunger på trubadurvis. Så lyhördhet och känslighet att följa är en dygd.


Vi ber en stilla bön. Vi är och behöver vara mitt i Guds nåd. Annars blir det pannkaka av allt. Vi konstaterar efteråt att det kändes mer välsignat förra gången. Men det är inte den egna känslan som är avgörande- Det är lyssnarens upplevelse.

I dag på morgonen upplever jag en tydlig inre dialog om vad överlåtelse är. Herren säger jag har berett en väg, jag har tagit bort hindren, men valet är ditt och ditt val är det endast du som gör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar