söndag 25 juli 2010

Moln över hamnplanen

När vi kom till hamnplanen var det inte som vanligt. Det saknades människor på bänkarna. Vi är vana att många väntar på oss. Men i dag var molnen tunga över hamnplanen och vi var inställda på att behöva ställa in. Men när tiden för start närmade sig så kom det förvånansvärt många för att lyssna.

Vänner från Ystad var på besök med Anders Mårtensson i spetsen, men även min barndomsvän Lars-Erik Frejman (nu pastor i Ystad) var med.

En av denna bloggs följare hörde av sig under eftermiddagen för att ta reda på vilken tid vi skulle sjunga. Tack för ditt besök det värmde mig att möta en blogg-följare. Det är ett ensamt jobb att skriva blogg, i alla fall när man inte är en blogg-kändis. Jag hör då och då någon som säger att de följer och det är mycket roligare än statistik.


I dag var ljudet min uppgift och med två gitarrer och fyra sångmickar var jag behövd.

Amazing grace sjöngs på engelska. Jag älskar den texten. Ingen av översättningarna har fångat slavskepparen Newtons upplevelse av frälsning så genuint som den engelska texten. Den äkta, inte tillrättalagda berättelsen om fräsning, upprättelse och glädje i Gud knockar mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar