torsdag 28 januari 2010

Övning i ödmjukhet


Jag såg att min låga aktivitet på denna blogg fått till resultat att den rasat från cirka 30 plats till sista plats på listan över kristna bloggar. Det är inte mer än rätt och en övning i ödmjukhet.

Jag har dock som ambition att vara aktiv framöver.

En annan sak. Det är inte jag på bilden. Mannen som försöker efterlikna Kristusstatyn ovanför Rio de Janeiro. Det är vår pastor här nere i Fuengirola och vi får se det som om han öppnar famnen för att hälsa dig välkommen hit ner.

Det är här jag lagt min energi nu under hösten och är du i pensionärsålder så kan jag lova dig en fin vistelse här om du vill besöka oss och vara en tid här.

Vi upplever en fin andlig atmosfär i våra samlingar. En standardvecka ser ut så här:
Måndag: Ledig dag. Tisdag: Sång på marknadsplatsen på förmiddagen och bibelstudium på kvällen. Onsdag: Gemenskapsträff med våfflor sång och musik. Torsdag: Eftermiddag sångövning (vi har den gamla typen av sångkör) sedan Öppet Hus med olika program. Fredag har vi bönemöte och söndag gudstjänst på förmiddagen och Hela Kyrkan sjunger på kvällen. Då är det fullt hus och sång så att väggarna vibrerar. Ja detta blev en inbjudan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar