tisdag 26 januari 2010

Hallå kära vänner, var mitt stöd!

Bilden har jag tagit från min balkong här i Fuengirola. Ser ni efter riktigt noga så ser ni en stor fiskebåt som har en liten fiskebåt på släp. Denna syn är ganska vanlig.

Jag mår riktigt bra efter en höst av kamp inom mig. Min förbönstjänst har störts av mitt uppdrag att vara församlingens ordförande här i Turistkyrkan i Fuengirola.

Nu behövde det nog inte vara så men ingen av oss är väl en maskin som alltid jobbar på som planerat. Nej kampen har nog varit främst på det personliga planet. Men faktum är att jag landat i en glädje som påminner mig om mitt första år efter det att Herren mötte mig (1994).

Då vandrade jag i en glädje och närhet som påverkade ALLT jag gjorde. Och jag fick vara med om otroliga saker. Nu är jag tillbaka till denna närhet men med en större mognad efter en tid "i ökenlandskap".

Se de två båtarna på bilden som den helige Ande som drar mig på släp och det går undan mycket fortare än min motor skulle kunna prestera.

Jag blev hastigt ombedd att predika för drygt en vecka sedan. Förberedelserna till denna predikan tog tag i mig helt under två dygn. Inte för att finna orden, men för att vaskas och knådas av den helige Ande för att kunna framföra det jag skulle framföra. Jag har lätt för att tala men jag vill inte tala "egna tankar" för jag vet att de inte räcker till. Tur att inte Herren kallat mig till församlingspastor eftersom jag nästan blir utslagen av förberedelseprocessen.

Jag upplevde själv gudstjänsten som stark och vi fick även en profetisk hälsning från gästande systrar som tydligt stärkte förkunnelsen. En vecka senare, i söndagens gudstjänst, kom Marianne Henriksson Holmström att bygga vidare på samma tema. Vägen - ett centralt bibliskt begrepp. Vägen som börjar vid den trånga porten, omvändelsen, och där vi ska vara kvar i centrum av Guds vilja - rakt i den helige Andes klara ljus. Vägen slutar vid mötet med Jesus på Herrens dag. Vilken glädje. Jag vill rusa Honom till mötes och tacka för frälsningen, denna förunderliga kärleksgåva.

I dag grät jag hejdlöst av glädje när jag läste om dopet i den helige Ande för de första hednakristna. Jag såg framför mig hur Guds löften till Abraham blev verklighet, detta om välsignelse till alla folk. Jag är en del av detta och jag vet att ett stort helig Andes utgjutande kommer nu i den yttersta tiden. Jag längtar hela tiden efter detta.

Jag har vissa beslut att fatta beträffande bonehuset.se. Tänk på mig i era böner.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar