söndag 21 oktober 2012

Något hände i andevärlden

Jag är nu tillbaks i min hemkyrka i Fuengirola efter en lång bilresa genom Europa.

- I dag hände det något i andevärlden runt vår kyrka här i Fuengirola, sa jag till vår pastor.
- Nej, det hände redan i tisdags svarade John. En gudsnärhet var påtaglig då, vid bibelsamtalet.

Vid söndagskvällens sånggudstjänst fick ett fyrtiotal människor vända vid kyrkdörren eftersom lokalen inte rymde fler. Av brandsäkerhetsskäl kunde vi inte sätta in fler extrastolar. Vi hade många icke kyrkvana besökare i kyrkan.

På förmiddagen hade vi en gudstjänst allt igenom präglat av kärlek till Jesus och med en predikan - utan skräck - om Jesu snara återkomst. På kvällen var kärleken till Jesus ett tema som berörde allas våra hjärtan.

Dan-Jakob leder oss i morfar Lewis sång
"Löftena kunna ej svika"
Dan Jakob Pethrus gästade oss och förde in oss i en tacksamhetens lovsång. Kärlekssången till Jesus nådde under hans ledning en omtumlande nivå. Under Dan Jakobs sång berörde Herren mig och den kallelse till genombrytande bön jag bär inom mig blev nästan fysiskt kännbar.

Efteråt bad vi tillsammans pastor John, Dan-Jakob och jag. Hela mitt hjärta ropar av förväntan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar