måndag 11 juni 2012

Redo för kamp?

Det plingade till i min I-phone. Jag gick där på en bro i Stockholm och såg ut över ett ljust grönskande försommarlanskap. Båtar låg förtöjda vid en brygga. Även en snipa låg där, en båttyp jag verkligen gillar.

Inom mig bad jag, verkligheten kändes bra mycket tyngre än de visioner som Herren tänt i mig. Jag längtar till att vara en del av ett böneteam som satsar utan kompromiss, ett väckelsens förberedelseteam. Ett team som inte levererar stora ord för omvärlden, utan som går in i den djupa bönekampen.

Plinget i min I-phone markerade ett rundmeddelande från Gary Wilkerson. Detta meddelande passade mig perfekt i den sinnesstämning jag var i. "Are you ready to fight?"
med fortsättningen (i min översättning): "Kyrkan är inte avsedd att bestå av en mängd människor som önskar komfort, nöje och som får allting serverat på ett silverfat. Kyrkan är avsedd att vara som Gideons 300 krigare som säger: Gud jag vet att det kommer att bli en kamp. Jag vet att det kommer att bli jobbigt, kanske kommer tårarna att rinna, men Gud jag är med dig i denna kamp."

Vi talar inte om slipade knivar. Vi talar om en bönens kamp som leder till seger i andevärlden. När denna seger vinns, försvinner det töcken som förhindrar att människor att upptäcka evangeliets sanning.

Är du med bland "de trehundra krigarna"?

---------------------------------------
Fotnot. Berättelsen om Gideon och de trehundra krigarna finner du i Domarbokens sjunde kapitel.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar