söndag 13 juni 2010

Gud älskar oss sjukt mycket

Det var avtackning av ungdomsledare i Elimkyrkan. Om ni ska minnas något från mig så ska ni minnas att Gud älskar oss sjukt mycket. På modernt ungdomsspråk betyder det att Guds kärlek är oändlig.

Det var ett känslofyllt avsked. Jag var på plats när ungdomsledarna var på prov-visit. Nu var jag med när de avtackades. Ett år har gått och jag märker hur mobil jag blivit. Men Gud är densamme över hela världen.

Jag bloggar också om mitt golfspelande. I dag skrev jag att det finns saker som  är viktigare än golf och att i dag var det kyrkan som gällde. Med några vänner talade jag om detta att friheten för den kristna tron krymper. Starka värderingar i samhället vill styra upp vad kristen tro får innebära. Vissa kommer att falla till föga och ta till sig världens regelverk, andra kommer inte att göra detta. En klyfta kommer att gå rakt igenom alla kyrkor mellan de som vill vara trogna Bibelns budskap och de som vill förvandla kyrkan till något annat än dess kallelse. Till den senare delen hänför jag även de som duckar och inte vill ta ställning. Duckar man så innebär det ett ställningstagande. De som vill stå för sin tro kommer att allt mer föras samman till en enhet rakt över kyrkornas konstruerade gränser.

1 kommentar:

  1. tommy söderholm wahlund17 juni 2010 kl. 23:56

    ja nog älskar oss gud mycket. Det har jag fårr känna mer än någonsin dom senaste dagarna. o speciellt sedan jag kom in på umu´s dts i dag. grymt kul kommer det att bli. det är så härligt att när man går rätt väg med gud så stäng dörrar o andra öppnas utan att man behöver göra annat än att vila i hans nåd. Tack järe gud för att vi får vila i dina händer o bara känna nåd.

    i övrigt vill jag be om förbön för mina fondasnökningar för finansieringen av min kursavgift till UMU´s DTS. O naturligtvis gud har en plan även för detta men jag känner att förbön behövs så rätta vagen följs.

    mvh Tommy Söderholm Wahlund

    ps man skulle på min generations språl även säga det är fett skönt o glida med jesus o feel his rytm DS

    SvaraRadera