torsdag 14 november 2013

Profetiska hälsningar och sorg.

Det har varit tyst på bloggen under några dagar. Beror det på att inget händer, att inget finns att berätta?

Tvärt om, det händer så mycket just nu att jag har svårt att samla mig till att skriva.

Jag är i Sverige några dagar och i går var jag på en bönesamling i Uppsala. En levande samling, fylld av den helige Andes närvaro och profetiskt tilltal. Vi var åtta personer samlade i en kyrka i Uppsala och vi förbereder något som ska ske i framtiden. Något vi tror kommer att vara betydelsefullt. När samlingen var slut vilade guds helighet i rummet. Så där så att det kändes felaktigt att över huvudtaget öppna munnen.

För cirka fem år sedan fick jag en profetisk hälsning in i mitt liv från en man som besökte Elimkyrkan i Simrishamn. Denna hälsning innehöll vissa saker som jag hade svårt att ta till mig, jag fattade inte att det kunde handla om mig.

Sedan dess har mycket hänt och Herren har bearbetat mig. I går fick jag en hälsning som på vissa punkter hade samma ordval, som den tidigare hälsningen. Den innehöll dessutom en uppmaning att våga lita på det Herren vill göra. Gårdagens hälsning mötte klockrent det som händer i mitt inre just nu.

Snart åker jag ner till Fuengirola igen. Även där pågår en process som är viktig. Det är spännande att se hur Herren sammanför människor med olika gåvor för att bereda en väckelse.

Till slut en hälsning till dig som känner en stor sorg över vad som händer i din församling just nu. Visst, det som sker är inte Herrens huvudspår. Ledarna tror de går rätt, men de handlar efter mänsklig visdom och vill inte se att Guds dårskap är visare än mänsklig visdom. Högmod, javisst. Minns dock att när Herrens eld kommer så förbränner den de mänskliga påfunden. I ett ögonblick förbränns allt och nya vägar öppnas.

Du kan inget annat göra än att ta ansvar för ditt eget liv, ödmjuka dig och tillåta att Herren får verka genom dig. Tillåter du detta, så kan du bli en avgörande faktor för att de sammanhang som du nu gråter över kommer att styras rätt.

Herren låter under ske genom enkla människor som Han kallar in i tjänst. Herren är inte beroende av om du har en masterexamen i kristendom eller inte. Han har gjort sig beroende av människor som tror och som är villiga att lyssna till den helige Andes tilltal.

Gud välsigne dig!

bloggen finns också på
bonehuset.se
tillsammans med annat material



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar