måndag 4 november 2013

Bön för min barndoms församling, Filadelfia i Stockholm.

I kväll bad jag för min barndoms församling. Mycket händer där just nu och jag tror inte allt som sker är bra. Så jag hade svårt att formulera min bön.

När vi inte vet hur vi ska be så får vi fråga den helige Ande, som är vår rådgivare.

När jag gjorde detta så kom det starkt för mig den syn över Filadelfia som jag fick på nittiotalet. Jag var i bön en morgon och fick se kyrkan fylld av människor, från golv och till tak. Jag förstod att detta var en vanlig gudstjänst. Den helige Andes kraft gick över kyrkan på samma vis som vågen kan gå över en idrottsarena. Men det var den helige Ande som skapade vågen. Inte människorna.

I kväll uppmanades jag. "Bed att denna den helige Andes besökelse ska bli en verklighet. Bry dig inte om vad som sker under tiden. Mina vägar är större än dina tankar och din oro. Står kvar i bönen för att det du fick se ska vara en del av crescendot i den väckelse som ska komma över Sverige".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar