fredag 28 december 2012

Lägesrapport

Turistkyrkans nya kors.
Detta inlägg är tänkt som en personlig lägesrapport för de som följer min blogg.

Turistkyrkans höst här i Fuengirola har varit mycket stark. Vi gläder oss åt vad Herren gjort i våra samlingar. En extra stor glädje för mig personligen har varit fredagskvällarnas bönesamlingar. De har varit välbesökta men framför allt mycket levande. Vi har fått be rakt in i många situationer och känner en stark tilltro till vad Herren kommer att göra framöver.

Som lekmannapredikant är det alltid en anspänning att predika och att leda bibelstudier. Som en födelseprocess. Jag har dock gång på gång erfarit att Herren tagit över och välsignat framförandet.
Om inte detta fungerade så skulle jag över huvud taget inte tala offentligt.

Min bild av mig själv är ett vrakgods som landat på en sandstrand, mästaren plockade upp mig och tyckte att trädstycket formats vackert av mötet med vågor och av slipandet mot strandens stenar.

Mycket tidigt i morse var jag i bön nere i kyrkan. Jag hade tänt altarljusen och vårt nya kors lyste så vackert i bakgrunden. Herren var så närvarande och jag uttömde allt inför honom. Medan jag sakta vandrade runt i kyrkan kom en hälsning som värmde mig och som gör att jag vågar fortsätta min bönetjänst.
Utmaningarna för oss förebedjare är så stora, men Herren är större än alla omständigheter.

I morgon reser jag till Sverige för några veckor och ska möta mina nära och kära, men jag har också ambitionen att få kontakt med ett antal vänner i "mitt nätverk". Jag gläds så mycket över alla längtande kristna jag mött i olika sammanhang. Ni är så viktiga för mig.

VÄCKELSEN KOMMER!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar