fredag 3 augusti 2012

Längtan får sitt svar

Lägre söderut kommer vi inte i Sverige.
En profetia talar om väckelsen som kommer över Sverige. Från väst till öst. Från syd till nord.

Jag tror på denna profetia. Dessutom tror jag på det jag själv fått som tilltal. Väckelsen som tillhör gräsrötterna. Den kommer inte genom de stora namnen. Den flammar upp i många sammanhang. Små och stora. På platser där de vänder sig till Herren i bön. På platser där relationen med Herren är viktigare än församlingen/kyrkans verksamhet.

Visst är det underbart med offentliga personer som talar om sin tro, eller som banar väg för kristen tro i svenskt mediabrus. Jag gläds med detta, men det är inte där väckelsen börjar. Inte som jag sett det.

Men du som ropar till Herren, var du nu finns. Du är inte ensam. Överallt möter jag kristna med stor längtan och denna längtan, ja hunger eller törst, kommer att få sitt svar.

En personlig episod nyligen. Jag ådrog mig en kostnad på grund av egen dumhet. Jag tänkte: Bäst att glömma detta snabbt, inte irriteras i onödan. Men jag fick snabbt ett tilltal: Jag vill visa dig vad nåd är. Du ska inte behöva betala priset för din dumhet. Jag berättade detta för frun som är van vid mina "småtilltal" och efter någon dag kom bekräftelsen. Någon annan tog kostnaden. Det är inte så att jag inte klarat av att betala, men jag gladde mig av flera själ.

Den kärlek som bevisades av den person som tog kostnaden och bekräftelsen i det lilla om Guds omsorg. Jag behövde en sådan vardagsnära bekräftelse, mitt i det jag upplever som kamp.








1 kommentar:

  1. Tack för en bra och trosviss blogg. Tack även för vittnesbörd om bönesvar känns gott då jag själv längtar och hoppas på bönesvar i mitt liv. / Mia

    SvaraRadera