måndag 13 december 2010

Tack för en tid

Det finns en berättelse om en pastor som ska öppna en verksamhet på en ny ort. Han gör inte detta genom att agera offentligt utan genom att ständigt vara i bön till dess att Gud öppnar möjligheterna.

I mitt eget liv är jag nu i en brytningspunkt där jag starkt längtar efter en koncentration i bön. Som ordförande i Turistkyrkan i Fuengirola har jag avtackat en pastor och välkomnar i februari en ny. Vi upplever en Guds närvaro i det vi gör. Eller rättare sagt vi får vara med i det arbete Gud öppnar.

Jag har också en stark kallelse till förbön för nationer och den kommande väckelsen över Norden som jag känner doften av.

Mitt bloggande får vila till slutet av januari, om inget inträffar som korrigerar detta beslut. Sedan får vi se.

Vill du vara i kontakt med mig för förbön så är adressen borge@bonehuset.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar