fredag 20 juni 2008

Det är något på gång.

Bo Brander och Ulf Ekman talade med varandra i ett TV-program nyligen. En mening jag fäste mig vid var när de talade om kraften i alla de bönegrupper som finns utspridda över landet. Kanske inte i allt det etablerade, men i det längtande.

Min vän Pancho som är diakon i katolska kyrkan vittnar om samma sak, det händer förunderliga saker i de sammanhang han står i, som ledare för de karismatiska katolikerna i Sverige.

Jag tänker också på vad jag själv upplever i det lilla sammanhang jag finns i. På ytan knappt något, men jag känner att Guds kraft är på gång.

Låt vår längta flöda som en lovsång till Herren. Låt oss sträcka ut händerna för att ta emot de gåvor Han vill ge. Låt den Helige Ande föra in oss i en process av rening och helgelse.

Vi har inte behov av de stora orden, men väl de starka gudsförankrade handlingarna, kanske ett litet steg mänskligt, mer stort i Guds kraft.

Du som inte är inne ett kristet sammanhang, det jag skriver kanske känns så internt. Glöm detta, låt även du din längtan flöda. När den Helige Ande är på gång så går Han rakt över alla gränser, berör och fyller alla som längtar.

Jag ber nu om Guds närhet i både ditt och mitt liv. Amen ske alltså!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar