måndag 2 juli 2012

Årets premiär på hamnplan

Två gäster från Lund. Pianisten Lennart Björk i röd skjorta.
När vi avslutade sångstunden på hamnplanen i Simrishamn med "Blott en dag ett ögonblick i sänder". så kände jag en stilla frid. Jag hoppas fler än jag hade samma upplevelse.

Under trettiofem år i följd har dessa sånggudstjänster pågått. Årets start skedde i soligt men något blåsigt väder.

Innan min vän Allan och jag hämtade ljudanläggningen i kyrkan så hade vi en bönestund. Det handlar inte om uppträdanden, det handlar om att presentera evangeliet och bönen bereder väg för detta.

Efter bönen var det  sedan att kånka och bära. Ett gratis Gym om man vill se det så.

Vi sjunger varje söndagskväll till och med första söndagen i Augusti. Klockan 18 på hamnplanen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar