lördag 16 april 2011

bonehuset.se hittar sakta sin form

Jag ser mig omkring och finner debatter om religion och tro. Kanske har jag på mitt sätt varit en del av en debatt, men det är inget jag eftersträvar.

Att vara en del av debatten är inte min uppgift. Jag känner mig kallad till en allt djupare förbönstjänst.

Gud rike består inte av ord utan av kraft. (Fritt citat från Bibeln). Att vinna en debatt ger möjligen eftertanke hos en "motståndare". Att vinna en seger i andevärlden öppnar de ögon som varit förblindade.

Segrar i andevärlden vinns inte i egen kraft. De vinns genom en nära relation till den helige Ande.
Endast genom den helige Ande kan det ske att en väckelse bryter fram. För egen del gäller att egen avsaknad förträfflighet kompletteras av den helige Andes fullkomlighet.

Genom de vägar som öppnas växer bonehuset.se sakta fram. Jag anar nu konturerna av den framtida hemsidan.

Jag tror på den profetian som talar om en väckelse i Sverige från väster till öster och från syd till nord.
Enligt denna planerar jag att efter påsk att genomföra en "böneresa" från väst till syd för att "gödsla rötterna". Jag startar på Öckerö och slutar i Simrishamn. Det ska bli spännande att se hur den helige Ande leder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar